В последно време се забелязваме тенденция на автомобилните производители за производство на все по ефективни и икономични двигатели. В отговор на това Ford произвеждат концепцията EcoBoost. В гамата влизат решения от 1.0 до 3.6 литрови мотори с от 3 до 6 цилиндъра. EcoBoost е турбо бензинов двигател с директно впръскване на горивото и променливо газоразпределяне. Системата позволява 20% по нисък разход на гориво без това да влияе на динамиката.
EcoBoost 1.0л. набира по бързо популярност от системата на Honda VTEC в средата на деведесете. За ефективността принасят още иновации като чугунен блог вместо алуминиев, което позволява по бързо развиване на работна температура. Ангренажният ремък е потопен в масло, като позволява по мека и тиха работа на мотора. Балансираща шайба вместо балансиращ вал за спестяване на енергия.
Мотора вече се монтира серийно в моделите Fokus, Fiesta, C-MAX и B-MAX.
Предлагат се варианти с:
100 к.с. със среден разход 4.5 и 109 г/км. вредни емисии.
125 к.с. със среден разход 4.9 и 114 г/км. вредни емисии.
Едно доста добро изпълнение на 3 цилиндрова концепция.


0 коментара:
Публикуване на коментар
Моля пишете на кирилица.