В началото искам да предупредя, че темата е много обширна и няма да имам възможност да опиша всичко в една статия. Темата е много интересна и ако имате с какво да допълните материала коментирайте отдолу.Както вече се споменава често в сайта - никога да нямате доверие на търговец на автомобили. Винаги подлагайте всичко на съмнение и се уверете,че цена която ще платите за колата не е твърде висока.
Всяка видяна от Вас забележка която не е спомената от търговеца е добър повод за коментиране на цената.
Обикновено процеса протича по следният начин:
Първо впечатление за колата отвън. Взимаме под внимание дали боята е избеляла и дали е избеляла равномерно. Забележки с боята на предния капак може да означава, че мотора често е прегрявал. Оглежда се за спукани и счупени елементи като например фарове, стопове, брони, и стъкла. Има шанс да ви напишат глоба за дори леко пукнато предно стъкло, а излизането зад граница е почти невъзможно.
Колата се оглежда за ръжда. Ръждата не винаги се забелязва от пръв поглед. Най-често ръждата се намира по праговете и веждите. Особено внимание се обръща да дъното, пипнете с ръка отдолу като най добре минете на канал за да сте сигурни какво купувате. Огледайте областите за повдигане на крик, бомбетата на макферсоните (под капака и в багажника, където са болтовете на амортесьорите). Отворете вратите и погледнете в долният им край, погледнете също в областта на пантите където е закачена вратата. Надигнатата и набръчкана боя е сигурен признак за ръжда а по грапавите повърхности за кит.
Гумите трябва да са равномерно износени. Не трябва да са износени повече от вътрешната или външната част, в такъв случай предницата е за реглаж или има по сериозни проблеми с окачването. Погледнете за дълги и дълбоки надлъжни наранявания и вдлъбнатини, това говори за характера на предишният собственик и честото тръгване с форсиране. Може мотора често да е претоварван.
Влезте в купето, проверете за особени миризми (на масло, гориво) и влага. Гледайте състоянието на седалките, педалите таблото те говорят за експлотацията на колата и нейните километри. Тествайте за лекота на превключване на скоростите дори и без съединител. Тествайте съединителя като го натиснете няколко пъти, не трябва да има сдържане и други особени звуци.
Повдигнете капака и прегледайте за омаслени повърхности, липсващи или подправени части. Когато колата е на скорост (угасена) поклатете я напред и назад, погледнете движението на двигателя, то не трябва да е повече от 2см. в противен случаи има скъсан/и тампони.
Запалете двигателя (добре е да е студен). Трябва да запали възможно най бързо максимум до петия оборот. Работата на мотора трябва да е спокойна и равномерна както в високи така и в ниски обороти. Погледнете изгорелите газове отзад, пушека не трябва да е синкав или черен. Дизеловият двигател има почти безцветни газове, в противен случай има неправилна смес или наличие на масло масло. (разбира се има още много какво да се каже за тестовете на мотора но най добре е да направите диагностика в някой сервиз за да сте сигурни какво купувате)
Когато правим пробното шофиране се следи за следните неща:
Равномерно ускорение. Подава се плавно газ почти до червени обороти, колата трябва да ускорява равномерно, да няма придърпване и моментно затъване. Тествайте и бързото ускоряване и дали мотора има сила. Върнете рязко педала на газта както си карате на ниска предавка, не трябва да има хлопане или придръпване, поклащането на скоростния лост е признак за скъсан тампон.
Състояние на съединителя. Много ниското отделяне (почти до пода) е знак за износено/повредено жило (ако не е мислен) Много високото отделяне обикновено означава износен феродов диск. На първа без газ и пускане рязко на съединителя колата трябва да угасне почти веднага. Опитайте също потегляне на пета (възможно най-висока) скорост с повече газ на полусъединител, колата трябва бавно да потегля. По принцип подобни тестове не са полезни за колата и се правят рядко.
Управление. При ниска скорост и пуснат волан колата трябва да запазва посоката си и да не дърпа встрани. Гледайте за усилието което е необходимо за пълно завъртане на място. Следете шума при завъртане на волана (с хидравлика).
Тест на спирачките. Педала не трябва да потъва до долу. Можете да тествате ABS системата за блокиране на колелата.
Окачване. Следете стабилност на колата в завои. Минете през неравности или спящи полицаи с средна скорост, не трябва да има хлопане и да изпитвате дизконфорт.
Оглед всички вункций, като ел. стъкла, огледала, централно заключване и други.
На практика почти никога не се следи за гореспоменатите неща поради което и най често си патим в последствие. Пак споменавам, че всяка установена забележка е добър повод за пазарлък на цената.
Съвет. Винаги при възможност се консултирайте с автосервиз. (ако имате доверен такъв) и оглеждайте колата в присъствието на по опитен близък човек.
Всичко гореспоменато е примерно. Огледът може да е различен за различни автомобили, типове двигатели, скоростни кутии и др.
Успех в начинанието.

0 коментара:
Публикуване на коментар
Моля пишете на кирилица.